Urinatorium to przedsięwzięcie czerpiące z zachwytu nad przestrzeniami dźwiękowymi i entuzjastycznego katastrofizmu Huberta Wińczyka. Działalność ta, prowadzona od 2005r. ma na celu poszukiwanie, badanie i obróbkę dźwięków, które można uznać za metaboliczny odpad życia, działalności ludzkiej i środowiska w którym funkcjonujemy oraz nadawanie im znaczeń. Cel tych poszukiwań jest przede wszystkim poznawczy, analogicznie do praktyki alchemicznej, jednak rezultaty pracy, produkcje dźwiękowe, koncerty, mogą być odbierane estetycznie - jako muzyka. Z hałasu wyłania się narracja. H. Urinator podczas występów wykorzystuje odpady z metalu i tworzyw sztucznych, narzędzia, generator akustyczny, nagrania terenowe, taśmy, własny głos, rozmaite mikrofony, radyjka, dziecięce instrumenty, elektroniczne efekty. Podczas żywiołowych, osobistych koncertów, czerpiąc z doświadczenia ze sztuki performance, eksploruje dźwiękowo i jak i gestem symbolikę przemiany i motywy katastroficzne, które często funkcjonują na osiach góra – dół – góra oraz makrokosmos w mikrokosmosie. Wińczyk pracuje z dźwiękiem na wielu polach: praktykując nagrania terenowe, komponując dla teatru, filmów animowanych, tworząc słuchowiska, instalacje dźwiękowe, prowadząc warsztaty dla dzieci. Grał w zespołach kakofoNIKT, Monster Hurricane Wihajster, Nova Reperta, Palanci, Extra Nerves.